2010-06-16

A++

HELLO! Det vidst ved at være længere tid siden end tilladt, men jeg har virkelig bare haft alt for travlt med at tænke på eksamen og få det til at passe med mit arbejde, så jeg har slet ikke haft overskud til at skulle tænke på at opdatere her. Men eftersom at jeg vidst ikke har rekord høj læsere, så tror jeg lige at det kommer til at gå. Jeg er glad for jer, som gider at tage jer tid til at læse det jeg skriver, og som endda skriver en comment fra tid til anden.
Anyways, nu er alle mine eksaminer overstået ! og jeg ved godt at jeg har skrevet lidt om matematik eksamen, men jeg har næsten selv brug for en sum-up, da alt i mit hoved lige pt. føles, som om det blev kastet rundt. Matematik eksamen mundtlig gik som sagt pænt over forventet. Det blev jo til et hel 4-tal! Og jeg ved godt at det ikke er nogen super høj karakter, men mit talent for matematik er så ringe, at det faktisk næsten er ufattelig at jeg overhoved er bestået! Den skriftlige del har jeg ikke fået noget konkret svar på endnu, men jeg er ret sikker på at det ikke bliver så vellykket. For seriøst, det var nok de sværeste matematik opgaver jeg nogensinde har lavet i mit liv. Jeg nåede alle de seks opgaver der var, uden hjælpemidler, men det så også kun fordi at jeg overhoved ikke vidste hvad jeg snakkede om og tænkte "det vel bedre at skrive noget, end ingenting!". Og så af de resterende seks-syv opgaver, fik jeg vidst kun lavet tre eller fire stykker. Virkelig skidt. Men det beskriver nok også meget bedre hvor dårlig jeg er til det lorte-fag, haha.
I dag har jeg så fået overstået min japansk eksamen, som jeg jo rent faktisk også var oppe i sidste år. Men fordi at KU kun tilbyder A niveau til dem som ikke har haft det før, følte jeg lidt at det nok bare var bedst at tage B niveau igen, sådan for vedligeholdelse. Det skal så lige siges at jeg faktisk har været der mindre end 50% af i år, og meget lidt vedligeholdelse har gjort, så mit japanske var lidt forsvundet. Men eftersom at jeg bestod sidste år, var der pludseligt forventninger om at jeg skulle klare mig sådan, virkelig godt denne gang. Og jeg har bare aldrig været typen der gik op og fik en karakter, der var til at råbe hurra over. Så jeg fik virkelig endnu flere nerver på! Sådan så jeg følte at jeg skulle kaste op for real og at jeg kunne begynde og græde hvert sekund det skulle være. Heldigvis havde jeg Mia med mig - min nye twin, hun er totalt mig på alle punkter - og hun var lige så nervøs som jeg, men det bare anderledes når man er to. Anyways, jeg går ind til forberedelse, har mega meget tid føler jeg, læser endda højt så den anden der sidder og forbereder sig kan høre mig, og bliver hentet efter 40minutter. Jeg fremlægger, og ærligtalt; mega nem ukendt tekst, havde jeg og jeg havde lært den kendte tekst i hoved. +at jeg så halv mumlede mig igennem lortet, fordi jeg tænkte at så ville de nok ikke høre alle fejlene, haha. Efter det skal de jo så votere, og jeg venter udenfor med absolut ingen fornemmelse af hvordan det gået. De henter mig ind igen og Jesper siger som det første: "sæt dig lige". Og der blev jeg mega nervøs, men alt jeg husker efter det er ordene: "Du snakker elegant og formår at variere dit sprog i samtalen. Rigtig flot, du får12". Tiden har aldrig stået så stille som det gjorde lige i det øjeblik! Og resten af det han sagde har jeg slet ikke hørt fordi jeg var så optaget. Jeg er så stolt af mig selv; mit første 12tal og så i japansk. Af alle fag! Mia klarede det også virkelig godt. Jeg er så ubeskrivelig stolt af hende. Hun har kun brugt et år, og hun kom op i den ukendte tekst, som jeg fik sidste år - og den er virkelig svær. Så jeg synes bare det så mega sejt gået af hende!

Efter eksamen tog Mia og jeg en tur ned igennem strøget, for at fejre ... ALT! Og Jeg fik købt lidt mere end hvad jeg måske havde regnet med, men et eller andet sted følte jeg jo bare at jeg fortjente alt. Haha. Men det blev til en Ponyo dvd - til vedligeholdelse af japansk på den sjove måde, haha - en Vivi ring i sølv med pinke sten, og en Vivi halskæde. Dog i guld, men samme model som den på billedet. Though, jeg vil virkelig gerne have den i sølv også. Og der går nok ikke så længe før end at jeg køber den, lol. Mia købte den samme Hayao Miyazaki dvd box, som jeg købte sidst efter matematik eksamen, men den er også bare totalt love. Derefter skulle vi lissom forkæle og selv med choko også. Så det blev totalt choko-wasabi-kage hos Wagamama- ofc.! UMM, den er så delecious!
I morgen skal jeg hjem til Mia for første gang. Og jeg tror det bliver så fun at møde alle hendes søskende samt far - og vi skal lave med, hvilket jo nok skal blive interesant, haha. Jeg tror de alle sammen er lige så behagelige at være sammen med som hende, så jeg glæder mig bare så ubeskriveligt meget!

Det var alt jeg kunne overskue i dag, men det har seriøst været en af de lykkeligste dage i mit liv.
Baii

Ingen kommentarer: